احداث دهکده لجستیک در سیرجان در آینده نزدیک 

فرماندار سیرجان گفت: احداث دهکده لجستیک در کنار منطقه ویژه اقتصادی، فرصت بی نظیر سودآوری اقتصادی را در پی خواهد داشت.

علی یعقوبی پور در دیدار با مدیرکل راه آهن هرمزگان، گفت:ایجاد دهکده لجستیک و بندر خشک از سال‌های گذشته تنها در حد شعار مطرح شد.

او افزود:در حالی که این شهرستان با وجود شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و لزوم اتصال به خطوط ریلی کشور و همچنین موقعیت جغرافیایی و دسترسی جاده‌ای مناسب، همجواری به استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان، یزدکه می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن کالا‌های وارداتی به سراسر کشور منتقل کرد و به واسطه نزدیکی و ارتباط ریلی و زمینی با بندر عباس به عنوان بندر خشک، سیرجان را به شاهراه ارتباطی جنوب به مرکز کشور تبدیل کرده است که با احداث دهکده لجستیکی به عنوان یک مرکز لجستیکی بی نظیر در جهت جابه‌جایی کالا در سطح داخلی و بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

 یعقوبی پور با تأکید بر فراهم‌سازی مقدمات راه‌اندازی دهکده لجستیک در سیرجان، تصریح کرد:ایجاد دهکده لجستیک علاوه بر افزایش رشد تولید ناخالص ملی منطقه، اشتغالزایی را نیز به دنبال دارد که این موضوع مورد توجه مدیریت ارشد استان نیز است و امیدواریم به‌زودی مراحل اجرایی این دهکده آغاز شود که با احداث آن سیرجان به عنوان یک مرکز لجستیکی بی نظیر در جهت جابه‌جایی کالا در سطح داخلی و بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

فرماندار سیرجان با اشاره به مزایای دهکده لجستیکی، تصریح کرد: کاهش قیمت تمام‌شده بار، افزایش سهم ریلی بار، کاهش آلودگی و ترافیک، توزیع و جا به جایی سریع و آسان کالا، کاهش تلفات جاده‌ای و در نهایت تسهیل و کاهش در هزینه‌های حمل و نقل از مهم‌ترین هدف‌های احداث این طرح در کشور است.

 یعقوبی پور با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار با مدیرکل راه‌آهن هرمزگان گفت: وضعیت ایستگاه راه‌آهن سیرجان اعم از ساماندهی و اصلاح میدان راه آهن، تامین و بهسازی سیستم روشنایی بلوار و زیرساخت‌های لازم و اجرای طرح جامع توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راه آهن از دغدغه‌ها و مطالباتی بود که در این جلسه مطرح و بزودی با پیگیری و مساعدت مدیرکل راه آهن هرمزگان اجرا خواهند شد.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان از انتخاب شش ایستگاه ریلی کشور به‌عنوان دهکده لجستیک خبر داد و افزود:ایستگاه راه آهن سیرجان به دلیل زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود و همچنین به واسطه همجواری با فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی، به عنوان دهکده لجستیکی انتخاب شده است.

او افزود: دولت جدید نگاه متفاوت‌تری به حوزه ریلی دارد و راه آهن هرمزگان در زمینه احداث مرکز لجستیک در سیرجان برنامه ریزی و مطالعات لازم را انجام داده است که بزودی عملیات اجرایی آن را با کمک مدیریت شهرستان آغاز خواهیم کرد.

برچسب ها: دهکده ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار